Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

korta ord!

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!


kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför känner mig utvilad efter att änteligen sovit hela nätter samt har mycket mer energi än vad jag haft på...gu vet när?


I alla fall....i kväll ska jag o Andy ut på resturang och bio....vette hundan när detta skedde senast men det ska bli så najs att få vara bara vi två! (vännerna hoppade av....deras soffa har större påverkan på dem än vad vår soffa har på oss...;)....


Mina stora döttrar vart inbokade för jättelängesen då jag hade lyckats komma över biljetter till Ulf Lundell som SKULLE ha spelat i morgon kväll på CCC....men som avbokade alla spelningar till min stora sorg.

Så nu hade vi barnvakt men itnö att göra....så då fick det bli maken som fick rycka ut o göra en insats för att trösta frun....och det är banne mig inte dåligt för min man att komma såpass nära ersättning som för Lundell....men jag älskar ju min man på ett mer...intimare sätt än Ulf Lundell...(men det är snudd på att jag älskar Uffe....mest...men BARA snudd alltså! )


I morgon flyger min gamla bäddsoffa till Spelvägen och jag drar iväg till IKEA bums o inhandlar en ny "nättare" 2-sits Ektorp!


Nu blir det fåret Shaun o sen till skolan på Annes Specialsträcka TaKEne!


Vroooooom!


Ha en kanon helg och må så gott!


Min vikt???...tja efter snart 5 veckor så är Annestryck caf 6,8 kilo mindre mot jordens yta....vem vet om det blir lugnt lr mer.....men jag jobbar pået!


Annepanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Av Anne Carlén Hellgren - 6 februari 2011 12:52

kom på det när jag skulle rensa bland "mina favoriter"...hm...skulle jag radera även bloggplatsen...ELLER ska jag uppta mitt rätt sporadiska bloggande? I-landsproblem? jupp...INDEED! :) i alla fall...så läste jag igenom de inlägg jag skri...

Ovido - Quiz & Flashcards