Direktlänk till inlägg 20 september 2010

jaha....dagen efter...tung i hjärtat o i sinnet....

Av Anne Carlén Hellgren - 20 september 2010 19:59

okej...jag förstod nog att det skulle bli galet tufft att vända denna alliansskuta...men jag trodde folket hade förstått NÅGOT i alla fall...


....men näe....tydligen har svensken haft det waaaaay to good generellt för att kunna börja tänka på andra än sig själva.


MEN...för att citera min guddotter i dag...."Jag hade hellre sett Tengil o hans folk i riksdagen i dag än Sverige Demokrater"...hellre massa moderater och center och fp:are...TOM kd:are....men ICKE SD:are....


Förstår majoriteten av deras väljare vad de nu satt i gång för något? Att minoriteten är otroligt införstådda på vad som komma skall, är jag rätt säker på...men de andra..."huvudlösa"....HUR tänkte DE?


Jag vill inte att mina barn ska leva i ett samhälle där ordet FRÄMLINGSFIENTLIGHET är ett ok ord! JAG vill att de ska leva och bo i ett land där full tolerans, alla lika, alla olika,  ska ha lika stor chans, oavsett färg och tro!


Vi är ALLA en mischmasch av olika "färger och former"....vi är ett mångfalds land och vi får plats!


Vad VI gjorde för fel....med en snabb blick i backspegeln...så tog vi inte debatten med SD:are...vi lät dem få fritt spelrum, vi lät dem leka martyrer, vi lät dem få ta kommandot i media! Vi ALLA skulle ha trimmat oss i argumentationsteknik in absurdum, och DÅ hade jönsarna fått stått där med dumstruten och tex de som röstade pga "taktik" eller för att "ge igen" (jorå...båda alternativen har jag hört!) hade själva...(förhoppningsvis) hört SD:arna göra bort sig.


NU måste vi jobba ÄNNU hårdare på att markera att VI i SVERIGE vägrar falla för en liten klick människors fasansfulla åsikter om att vara förmer än andra....och nu om så aldrig förr, bör vi gå med i partier som tar direkt avstånd från SD:s politik.


Jag har inga som helst problem med att gräva ner både stridsyxor och olika åsikter med alliansen...bara vi samarbetar med att punktmarkera SD.


JAG är en kommunalanställd, och mycket i mitt liv hänger på hur STOR roll en enda SD mandat kan få i min kommun....DET får inte ske helt enkelt.


Nu till annat.


I dag är det 9 år sedan min mamma Gun Mimmi Carlén gick bort....o varje dag tänker jag på henne. Hon finns med i min värld, trots hon är i himlen....och i morse....så var hon med mig och min lilla dotter EXTRA mycket och nära.


Det var max 5 meter kvar innan jag hade haft en stor älg i min motorhuv. Och min bil är inte stor. Tanken är svindlande hemsk när jag tänker på ev följder.

JAG vet ju vad som kan hända vid en älgolycka. Ståpäls o chock hade jag efteråt. Och min vän Lotta kom precis vid samma tidpunkt från andra hållet. Det kunde  varit hon eller jag.


Så när jag tände mitt ljus för min mamma på Lövnäs Kyrkogård i dag...så tackade jag henne för två saker. Dels för att hon gav mig liv för snart 47 år sedan...och dels för att hon vakade över mitt och Emmies liv idag....


Sorg är en förlamande känsla, och varje årsdag av min mammas dag, så är den extra tung. Fast jag så innerligt förstog då 2001 att det var det bästa som kunde hända mamma då....så fattar jag ff inte idag varför hon inte fick vara kvar hos oss.


Men kärleken är större och en livgivande känsla, och framför allt...är kärleken till livet det största. Jag ska förvalta den gåvan liv jag fick...mer försiktig och bättre nu mamma...JAG lovar.


Miss u damn much....thanx.


Love.

Annepanne



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards