Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

man tänker bra när man målar....

Av Anne Carlén Hellgren - 2 augusti 2010 17:40

ganska skön avkoppling....man för på färg upp o ner....det blir snyggt o rent....fast högerarmen protesterar ju hejvilt. Men väggen på pumphuset är inte stor...tack o lov.


Under tiden man står där o bara för på världen lite mera vitt....så kom jag o tänka på ett par insändare jag läst i VF de senaste veckorna.


En insändare ondgjorde sig så mycket över att sopkörararna är bortskämda idag och har maskiner som lyfter upp soptunnorna till sopbilen o drog till med att det var bättre virke i sopgubbarna förr....tänk så trött jag blir när jag läser såna insändare. Det är ALLTID farligt att göra saker lite bättre o lättare va?

Förr i tiden så hade inte folk så mycket sopor, vi hade inte lika mycket förpackningar och vi slängde inte alls lika mycket då som nu. Det är ju NU vi har världens sopberg att hantera...inte då förr...när sopgubbarna kom en gång i veckan och hade häst o vagn (jårå...insändaren handlade om DEN tiden!!!)


Tänk så kort folk tänker ibland.


Sen hade en annan insändare skrivit om att han/hon blev så ursinningt förbaskad över att försäkringskassan inte hade gett henne 80 % av dennes lön i ersättning utan BARA 60 %! Jaha tänkte jag...ännu en naiv krake som gick på "det nya ARBETARpartiet"...för annars hade denne förstått att det är INTE FK som gör lite som de tycker på ren jävulskap med alla de som faktiskt är "icke arbetsföra"....det är sittande regering jue! Det är DERAS direktiv som FK går efter.


Klaga inte på FK....välj rätt den 19e september i stället!!!


Sånt här far i hjärnan på mig när den stänger av o kroppen utför ett monotont arbete....


Som sagt...bli aldrig sjuk eller arbetslös. Och säg mig VILKA som har garantier för att inte bli varken det ena eller det andra....


Nu har min man gett mig en Rom o Cola....o det var gott. Sen blir det kaffe o en kanelsnäcka....o sen ska jag se om jag kan få tag på en eller annan stor doter. Jag är lite fikasugen med dem nämligen.


Ps. Jag har hela dagen trott det är tisdag idag....o längtat efter Morden i Midsumer...fan oxå...det är ju BARA måndag!


;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards