Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Hela 4 veckor kvar av semestern...o vi har gjort massor...

Av Anne Carlén Hellgren - 1 augusti 2010 17:45

så därför kan jag nu göra som någon bett mig om, samt att jag faktiskt haft planer på att göra tidigare, börja blogga!


Jag har ärligt gjort ett par försök förut...men inte orkat underhålla varken blogg eller mig till att verkligen försöka!


Men man har ju alltid nya chanser så länge man lever!


Jag läser nog bara tre fyra bloggare som jag följer, min "syster" Ann, Annika Eriksdotter och Kathy Överby...och till skam...Linda Rosings blogg! Det trodde ni aldrig om mig! Ha!


Vi har nu avslutat ett av de större projekten jag givit mig in på, o det har varit en total rotrenovering av vårt kök här på Takene Beach, Sunbay! Jag har två saker kvar att göra....foga mosaiken vid diskbänken o hänga upp EN tapetvåd på en dörr...som Stuvbutiken tappat bort min beställning på. Men det är ju en piece of cake, om jag säger så!


Så...nu är det hela 4 veckors semester som väntar mig....OCH....det ska bli underbart! Behöver vila upp mig från all värk jag har haft och tyvärr ff har kvar...o som jag måste leva med...men så är det när man har fina reumatiska gener i arv.


Och vad ska då Annepanne göra på sin semester? Tja...ta dan som den kommer kanske! :) Fast....på onsdag ska jag "jobba"....sälja biljetter i Skoghallsparken till alla som vill komma o se Lennie Norman och Babben Larsson! Sen....hm...låt se...en injudan på kräftskiva lockar...OM man kan få barnvakt! Jag ska "vakta" Vicke, min vän Lenas son som min dotter Emmie avgudar, en tur till Vimmerby o Astrid Lindgrens värld, och sen smäller jag till med en vecka på mitt älskade Mallorca, den 17e augusti...DÅ blir det vila, bad och sol. Och massag god mat!


Nu ska jag gå ner till stranden och ta med mig ett korsord, lägga mig i solsängarna o titta på man o barn som tumlar runt i vattnet! Det ÄR ju varmt och soligt...Sommaren är inte på långa vägar slut än!


Det är gôtt att leva.     





 
 
Marita Alberthsson

Marita Alberthsson

1 augusti 2010 18:09

Hello där!!!
Visst är jag här å kollar, hoppas bara att jag har hittat rätt!!??!!
Lycka Till!! :D

http://Marita Alberthsson

 
Josefisan

Josefisan

2 augusti 2010 16:07

härligt att du har börjat blogga Anne så till och med jag som är i Göteborg kan följa vad som händer på takene beach ;)

http://emmajosefinee.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards