Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Tänker på Peter LeMarc

Av Anne Carlén Hellgren - 3 augusti 2010 17:51

att jag skulle bli så lessen över en inställd spelning...trodde jag inte var möjligt....jag blev lixom slagen till marken....kramp i magen och klump i halsen...jag hade verkligen trott att NU äntligen skulle jag få gå på en konsert med Peter Lemarc...med mina ÄLSKADE döttrar som tillsammans med Peter Lemarc hjälpte mig upp ur en bottenlös brunn av rädsla, förlorat äktenskap, ensamhet, sorg och hat över en vidrig sjukdom, cancer....att VI faktiskt skulle få en möjlighet att se en person på scen som påverkat oss allesammans på så många oika sätt.....


På min mammas dödsannons fanns dessa ord:


Låt mig se solens första stråla

slinka genom min gardin

Skänk mej en bra dag

Bara en morgon som är fin

Kom med ett hjärtslag

En stillhet och ett anderum nu, jag ber



Tagen från sången Simpla små ting...precis det som mamma o pappa o jag alltid frågade oss i detta vidriga kaos...VAD var VIKTIGT, VAD betydde mest....o det var ju just...dessa små simpla ting vi har i vår värld...o som vi saknar som mest när de inte finns längre....som en familj, en tillhörande känsla, att vara älskad, att få rå om varandra....inget man kan ta för villkorslöst...den saken är klar.



Med all kärlek i världen så hoppas jag på att han kommer igen och vi får ännu en chans. På alla vis.

Jag, Elin och Malin.


Älskar er.


Anne/Mom


 
 
Marita Alberthsson

Marita Alberthsson

3 augusti 2010 18:56

Denna fruktansvärda sjukdom som både snabbt och långsamt bryter ner ett liv. Min mor och jag hade många förtroliga samtal de sista två månaderna i hennes liv. Visa kärlek och öppenhet till varandra även när man är frisk för nåt kan komma snabbt och då är det mycket man ångrar att man inte har sagt tidigare. Tyvärr ett dystert ämne att skriva om men det är tänkvärt!! Kram till er alla och lämna aldrig nån i vredesmod.

http://Marita Alberthsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards