Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

rådjur skriker vansinnigt hemskt....

Av Anne Carlén Hellgren - 2 augusti 2010 15:44

i alla fall kl 4 på natten....man vaknar upp o tror att nån blir mördad....sen hör man lixom "skallet"....och inte skriket!


somnade om o vaknade kl 10!! Det betyder att jag faktiskt fått min kropp att förstå att det är helt ok med sovmorgon när man har semester....


Sen nästan 1 timme senare, kom lilla E in, hummandes o spottandes o fräsandes (hon har ett underbart morronhumör innan frukost) o skrek: blir det inte nån frukost i det här huset eller? Ska man behöva svälta ihjäl här va?


En sexåring har talat. Frukost och fix o trix....så nu har vi en ny bredbandsoperatör, dvs TELIA,  vilket innebär att vi nu kan slippa alla vidriga sladdar (ÄNTELIGEN) o köra trådlöst på våra två laptoppar....och koppla upp oss mot varandra så vi kan komma åt bilder på respektive dator!


Teknik är underbart!


Och så blev det oxå en rejäl runda till vår vackra återvinningscentral, på Skoghall, för att tippa all skit vi fått över efter köksrenoveringen. O nu är vi så kunniga o kända mer hur ÅC funkar att vi tom sorterar skräpet redan på kärran alltefter hur vi kommer till vilken station där!


Och så ringde jag kära Inga-Maj, hämtade upp damen i stan och åkte ut till Kroppkärrs Koloniområde och hämtade en RUSTIK träutemöbel....som vi ska ha nere vid stranden o som INTE blåser bort i första taget!

Om ni inte vet vad ni ska göra en dag...åk dit ut o titta på alla mysiga trädgårdar! Och söta små dockhus!


Nu fogar jag och väntar under tiden jag skriver detta inlägg, att jag ska kunna börjar torka bort....sen blir det baddräkt och ner o måla pumphuset o få färg samtidigt på rygg o axlar....


jag vet att en del tycker jag härjar....men jag njuter så enormt mycket av att arbeta o göra det fint här....att få se resultaten gör ju mig tillfredsställd och lycklig! Och jag härjar bara lite....i koncentrerad dos....jag kan ju verkligen vila oxå!


Så....vill ni träffa folk.....kolla Facebook eller Skoghalls Återvinningscentral...man hittar alltid nån bekant!


Love o take care! Det vill gärne bli bra!

:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards