Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Vilken kväll.....!

Av Anne Carlén Hellgren - 1 augusti 2010 20:09

det blev! Varmt, oblåsigt och höjdhoppsfinal!!!


Har äntligen fått tid att ösa ekan, dra ut den på lite djupt vatten o se om den tog in något mer vatten, men nähä....hon verkar vilja finnas till lite till på vår beach!


Mannen har röjt allt gräs o buskage och vass nere vid stranden och tom klippt med gräsklipparen....nu har vi en riktigt snygg gräsmatta där solsängarna står.


Sen höggs det ved för bastubadet vi lovade varandra vid midnatt....o självklart blir det bad oxå! Jag kommer inte ihåg när jag duschade i badrummet sist...!


La mig en stund på solsängen och bara njöt av vågorna och lukten av nyklippt gräs....orkade inte ens lösa nåt korsord...bara satt o vilade kropp o själ o följde vindsnurrorna m blicken....för mig är dessa snurror  som ett akvarium är för andra....avkopplande....o så insåg jag helt plötsligt att klockan var 19:30 och var det inte dax för lite typ av kvällsmat....men jag hann inte börja fråga vad familjen ville ha, förrns den lilla drog iväg till sin tv m lite popcorn från i går och mannen la sig i soffan...o började...zzzzzzzzova....:)


tror faktiskt hjärnan börjar ladda ur....micke, min "lillebror" ringde o ville träffas i morgon...men jag är lixom lite panisk rädd för att "BOKA IN MÖTEN" första veckan av lugn och ro....så tack, men nej tack, längre fram Micke...men inte nu! Ok?


Det känns rätt gôtt faktiskt.....;)

 
 
Marita Alberthsson

Marita Alberthsson

2 augusti 2010 15:37

Har nu försökt att lägga till din sida i "Bokmärken", hoppas att det funkar, jag är som jag har skrivit förut helt novis när det gäller datorer... :`((

http://Marita Alberthsson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards