Direktlänk till inlägg 7 september 2010

en ledig solig klar höstdag!

Av Anne Carlén Hellgren - 7 september 2010 08:54

Jag är ledig idag! Helt underbart! Och inte har jag ett dugg inplanerat!

 

Jag är inte van att vara alldeles själv hemma, utan en aktivitet inplanerad...känner mig...lite vilsen här! :)

 

Med tanke på att tom lilla E numera går i skola och måste iväg varje morgon, att di store E och M lever sina vuxna liv med egna lägenheter och universitetsstudier och jobb, o att maken är en "rakvecka" jobbare....så är det lixom ...S T I L L A i mitt hem och tystnad råder.

 

Att bara vara...är inte så bara det.

 

Jag har säkert miljoner måsten...men näe...jag tar inte dem nu! Solen skiner, himlen är så där krispigt blå och Vänern bara har lite lite vindkrus på ytan.

 

Kaffebryggaren surplar till lite och tycker jag ska ta mig en kopp. Lugn...det hinns!

 

Förra veckan så träffade jag oerhört många människor....och den var dessutom riktigt hektiskt....men så ska väl "första veckan efter semestern" vara antar jag.

Förra lördagen drog jag iväg med 116 kommunalare från Värmland som var på jubileumskonsert på Globen i Sthlm. Vi såg bla Martin Stenmark, Lena PH, min favvo tjej Louise Hoffsten som jag beundrat i många många år o som har en rätt jävlig sjukdom, Veronica Maggio, timbuktu och Takida...otroligt roligt att få ta del av en sån grej! Kommunal firar 100 år och det ska vi låta våra medlemmar få njuta av!

Sen hade jag en grundfacklig utbildning för ett gäng damer från Kommunal Hammarö, som jag dessutom tog med på en föreläsning som dögrävaren Dan Gabrielsson höll, och då var vi 100 kommunalare som träffades och fick en jädra massa insikter om att detta val vi nu har om drygt 2 veckor handlar om värderingar och samhällsnormer! Kanonbra...o sen toppade jag veckan med att dra till Ullared med 50 kommunalare från Hammarö och Grums!

 

Jag tror att det är så viktigt att göra såna här aktiviteter för att faktiskt visa att vi i facket håller ihop...både i viktiga och nöjessamma träffar!

Jag känner hur jag växer som människa varje gång jag tex går in i ett "klassrum" med nya fackliga kollegor, eller medlemmar som faktiskt vill veta MER om vad egentligen facket är och VAD vi kan göra ....TILLSAMMANS!

 

Att verka fackligt är INTE något soloarbete...det är hårt jädra slit TILLSAMMANS!

 

Jag såg något bra jag läste häromdagen...."det finns inga rättvisor....det som finns är kampen att varje dag slåss mot orättvisan".....den tog skruv i min hjärna.

 

Allt vi tagit för givet de senaste 20 åren...raseras ner i extrem fart. Vi bygger klassklyftor som aldrig förr och jag vill INTE att mina barn ska få det sämre än jag! Vår natruliga strävan är att alltid få det bättre...för MIG och för de runt om i samhället...

 

men men...vi tänker verkligen inte lika här...jag o alliansen....

 

Nu ska jag läsa färdigt artikeln om Sune o Kerstin i NWT, som nu äntligen kastar loss och drar iväg på sin resa vi pratade om redan 2001...då fröet sattes. Nu bär det iväg och jag önskar dem all lycka o fantastiska upplevelser i världen.

Jag saknar Sune ibland...en gång i mitt liv så räddade han mig på många sätt, han stöttade min pappa genom att besöka honom och ge honom vissheten om att jag inte var ensam....CARPE DIEM Sune o Kerstin...för DET är NI värda!

 

Nu ska det bli kaffe och sen får vi se...kanske jag tom går ut o ser om jag kan plocka lite svamp....vem vet...kantarellerna kanske har lust att äntligen visa sig för mig!

 

Nu blir det nog lite oftare jag bloggar...så Carina F...tack för att du sparkade på mig i onsdags! :)

 

Love peace and understanding.

Annepanne



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards