Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

regnig dag vid västersidan av Hammarö....

Av Anne Carlén Hellgren - 6 augusti 2010 18:19

bara barnet du och jag....


så vi beslutade att ta och åka till ett ställe jag inte varit på eller i....sen ...LÄNGE. Typ...nån gång i början av 80-talet, i en apelsinlackad rödbrun V4...o då var det väl nåt amatörrally i nån Värmskogsskog...ute i åävla alltså...


vi drog till Värmskog för att käka deras berömda räkmackor....och det var så mysigt att sitta där i bilen, lyssna på radion, prata lite allmänt, läsa böcker för Emmie och höra när det ösvräkte ner över bilens tak....


Ett otroligt mysigt ställe...och MASSA folk som lixom bara landade mitt ute i skogen, norrmän och tyskar och vanliga svennar...o trots ÖSregnet...så fick alla plats!


och när vi ändå var ute o åkte i dessa ljuva  (för mig alltså!)samt helt oskrivet papper för min man ....så blev det även en tur till linneväveriet Klässbol...som jag ALDRIG har varit på!!! Kul...men dyrt. Tur att jag hade missat att föra över stålar till mitt kort. Och vad ska jag med såna fina linnedukar till...då måste jag ha en mangel först, och dels har jag inte nån plats för en sån o dels...så får jag råångest om Emmie skulle sitta o äta vid en sån duk!


Sen blev det vägen över Malsjö, Skruvsta (VART är parken?) och Portilla och Vålberg....o sen landade vi på Coop Bergvik...handlade lite och där träffade vi på min älskade ziz Ann o hennes Håkan....som ska ha kräftskiva i morgon i deras badtunna...o vi har inte möjlighet att närvara pga ingen barnvakt...så jag fick krama på henne o önska dem en ljuvlig kväll imorgon ändå!


O så ut till bilen...STARTADE inte!!!! INgen soppa och bilen stod i lut....andy in på Coop o handlade en bensindunk, sen bort till macken och så tillbaka o fyllde på. Sur sur bil...INTE starta...hrmpf...STARTADE! I väg till macken för att fylla tanken....STARTADE INTE! hmrpf hostt bludder bladder ...starttt...näe...STARTADE....*phu*....jag ska ju ha denna bil till veckan jue!!! INTE bilverkstad NU!!!

Sen gick bilen som klockan ända hem.


Aldrig få helt soppatorsk alltså. *rodnar....bilhandlardoter som jag är*


Ang räkmackorna....är godare o större på Möruddens Brygga.


Bara så ni vet det...;)


Abborrarna grillade till lena o peder o vicktor i morgon är klara och nu blir det grillspett med sallad och beasås! För DET får man äta i LCHF! DÄ NI!


Love.


Annepanne som idag oxå har inhandlat sig en orgasmatrom...;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards