Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

började morgonen...

Av Anne Carlén Hellgren - 9 augusti 2010 16:51

med att vakna halvtidigt....hade faktiskt ställt klockan i morse...trots semester...o vaknade 15 minuter innan mobilen ringde sitt suspekta "klingelingling"....och så ligga kvar och bara njuta av tystnaden och sträcka på sig som katten Thyra och vicka på tårna....

 

I dag vid kl 10 fick jag besök av min arbetskamrat och vår brukare.....och självklart fick jag veta att jag är så efterlängtad och att jag är den bästa personliga assistenten i världen....Sånt värmer och peppar en i sitt ibland ifrågasatta yrkesval! Och så ringde Emmies kompis på andra sidan ön, "ska vi va".....och jag tänkte tillbaka hur det var när jag var liten....ensam, inga syskon att bråka eller underhållas av....och hur jag gick från hus till hus o frågade samma fråga: Ska vi leka?

 

Svårt för liten E att fixa sånt....vi bor ju inte så det finns grannar att knacka på o fråga...så därför KÖR man barn eller HÄMTAR ungar att leka med. Men samtidigt så finns inte den lekplats i världen som kan erbjuda ungarna vad ungar behöver bättre än på detta ställe där vi nu bor....

 

Priset man får ta genom att inte bo i gytter med andra människor!

 

Träffade (förståss!!!) en massa kända folk på IKEA....men jag var där för att luncha med Catharina och ungarna var med förståss...och jag är så glad att jag ff vid ålder snart 47 år, kan finna NYA vänner och få ta del av deras liv och erfarenheter...måste väl ändå betyda att jag inte stelnar i min form som individ i alla fall?

JAg lixom sätter in vänner på ett sk "vänkonto"....bra att ha när nöden hugger till...och där ligger de o förräntar sig! *s*

 

Det jag är lite ånger för just nu...är att jag o Andy inte kunde komma till min Ziz:s o särbos kräftskiva i helgen....men jag fick prioritera....och det var surt...men det blir fler gånger....jag vet.

 

I morgon bär det av till Vimmerby med mina STORA tjejer och den LILLA tjejen...vi fyra ska ut på öden o äventyr...bo 2 nätter i Vimmerby i en liten stuga mitt i centrala Vimmerby och träffa ALLA spännande figurer i Astrid Lindgrens värld...o jag är lika förväntansfull som de två stora...den lilla vet ännu inget om vart vi ska! Surprise! Men i mitt förflutna så åkte jag med 2 lika gamla som lilla E är idag och jag VET vilket underbart minne de fick....för ca 15 år sen...och nu ska vi göra om det!

Och skönt att få rå om alla tre på en o samma gång. Så spännande och kul!

 

Man får lixom vara tacksam för att saker o ting kan lösa sig....

 

Må solens strålar värma oss!

 

Love peace and understanding....då kommer vi långt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Carlén Hellgren - 10 september 2011 21:15

I början av september 2001 stod det klart för mig att min mamma var helt utan hopp och hade förlorat slaget mot den mest vidriga sjukdom jag vet, cancer. Jag var nyseparerad, allt i mitt liv som förut varit så självklart och taget för givet, var he...

Av Anne Carlén Hellgren - 26 februari 2011 00:16

efter ha kommit ca 30 minuter till olycksplatsen o se sin älskade stora dotter stå med sin lillasyster i famnen på sin pappa fick mitt hjärta nästan att stanna idag.   två bilar som såg ut som mos...o där STÅR mina barn rätt upp o ner...utan en s...

Av Anne Carlén Hellgren - 25 februari 2011 07:30

har lite brådis så här på morgonen (as always!) men som sagt....de sista mornarna har jag ju vaknat FÖRE väckarklockan och det i sig självt är rent ooootroligt....roligt och gôtt!   kan det ha att göra med att jag lagt om kosten, att jag därför k...

Av Anne Carlén Hellgren - 15 februari 2011 17:08

Efter 10 år så brukar de flesta papper och arkiv preskiberas...dvs man får slänga det utan eftergifter....och i morse vaknade av jag en rejäl insikt... Nu i februari är det 10 år sen mitt första äktenskap gick åt skogen och dessutom dog min mamm...

Av Anne Carlén Hellgren - 8 februari 2011 18:07


   när man ägnar sig åt sig själv som jag gör i nuläget. Alltså med att äta lchf och förändra gamla invanda beteenden. Jag försöker inte SKRIKA ut att jag håller på att förändra mitt liv, att jag har varit nära att "åka dit" på sockret, jag...

Ovido - Quiz & Flashcards